/Files/photogallery/service11.jpg

Ознаки фізичного насильства:

- зміщення суглобів (вивихи), переломи кісток, гематоми, подряпини;

- синці на тих частинах тіла, на яких вони не повинні з’являтися, коли дитина грається (наприклад, на щоках, очах, губах, вухах, сідницях, передпліччях, стегнах, кінчиках пальців тощо);

- рвані рани і переломи в області обличчя, травматична втрата зубів;

- травми ока (крововиливи, відшарування сітківки тощо);

- забиті місця на тілі, голові або сідницях, які мають виразні контури предмета (наприклад, пряжки ременя, лозини);

- рани і синці у різних фазах загоєння на різних частинах тіла (наприклад, на спині та грудях одночасно);

- сліди від укусів;

- незвичні опіки (цигаркою або гарячим посудом);

- скарги дитини на головний біль, біль у животі, зовнішні запалення органів сечовивідної і статевої систем;

- прагнення дитини приховати травми та обставини їх отримання (відмова дитини роздягатись; носити одяг, що не відповідає сезону);

- повідомлення дитини, що батьки, інші члени сім’ї застосовують до неї, або іншої дитини фізичне насильство, погрожують вигнати з дому, перемістити до іншого місця проживання (віддати до інтернатного закладу, влаштувати до лікарні, помешкання інших родичів тощо), про наявність небезпеки з боку тварин, що утримуються у неї вдома.

Ознаки сексуального насильства:

- знання термінології та жаргону, зазвичай не властивих дітям відповідного віку;

- висипи та/або кровотечі в області паху, геніталій;

- захворювання, що передаються статевим шляхом;

- дитяча або підліткова проституція;

- вагітність;

- вчинення сексуальних злочинів;

- сексуальні домагання до дітей, підлітків, дорослих;

- нерозбірлива та/або активна сексуальна поведінка;

- надмірна самостимуляція геніталій;

- створення та реалізація дитиною сексуальних сценаріїв в іграх за допомогою іграшок та ляльок;

- уникнення контактів з ровесниками;

- відсутність догляду за собою;

- синдром «брудного тіла»: постійне настирливе перебування у ванній, під душем, боязнь чоловіків, конкретних людей;

- синці на внутрішній стороні стегон, на грудях і сідницях, людські укуси.

Ознаки психологічного насильства:

- замкнутість, тривожність, страх, або навпаки, демонстрація повної відсутності страху, ризикована, зухвала поведінка;

- неврівноважена поведінка;

- агресивність, напади люті, схильність до руйнації, нищення, насильства;

- уповільнене мовлення, нездатність до навчання, відсутність знань відповідно до віку (наприклад, невміння читати, писати, рахувати);

- синдром «маленького дорослого» (надмірна зрілість та відповідальність);

- уникання однолітків, бажання спілкуватися та гратися зі значно молодшими дітьми;

- занижена самооцінка, наявність почуття провини;

- швидка стомлюваність, знижена спроможність до концентрації уваги;

- демонстрація страху перед появою батьків та/або необхідністю йти додому, небажання йти додому;

- схильність до «мандрів», бродяжництва;

- депресивні розлади;

- спроби самогубства, саморуйнівна поведінка;

- вживання алкоголю, наркотиків, токсичних речовин;

- наявність стресопохідних розладів психіки, психосоматичних хвороб;

- насильство стосовно тварин чи інших живих істот;

- приналежність батьків, осіб, які їх замінюють, до деструктивних релігійних сект.

Ознаки економічного насильства, занедбання дитини:

- постійне голодування через нестачу їжі;

- вага дитини в значній мірі не відповідає її віковій нормі (за визначенням медичного працівника);

- часті запізнення до школи, брудний одяг, одягання не за погодою;

- пропуски занять у школі;

- втомлений і хворобливий вигляд;

- загальна занедбаність;

- нестача необхідного медичного лікування (дитину не водять до лікаря), неліковані зуби;

- залишення дитини батьками під наглядом незнайомих осіб (в тому числі, які перебувають у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння);

- залишення дитини дошкільного віку без догляду впродовж тривалого часу як у помешканні, так і на вулиці, в тому числі із сторонніми особами;

- відсутність іграшок, книжок, розваг тощо;

- антисанітарні умови проживання, відсутність постільної білизни (або постільна білизна рвана та брудна), засобів гігієни;

- нігті, волосся у дитини нестрижені і брудні;

- у дитини постійні інфекції, спричинені браком гігієни;

- залучення дитини до трудової діяльності дитини (з порушенням чинного законодавства);

- дитина жебракує, втікає з дому;

- відставання дитини в розвитку (фізичному, емоційному розвитку, розвитку дрібної моторики, пізнавальних здібностей, соціальних навичок та навичок міжособистісного спілкування) внаслідок педагогічної занедбаності.

Практичний психолог В.С. Сотнік
Кiлькiсть переглядiв: 77