Технологія використання конструктора Лего: "Шість цеглинок" на заняттях у ТО "Дошколярик"


/Files/photogallery/лего..jpg Основним видом діяльності у дітей молодшого та старшого дошкільного віку є гра. Робота з конструктором LEGO дозволяє дитині у формі пізнавальної діяльності дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички. На кожному занятті педагог пропонує певну тему, а діти конструюють на задану тему.

На заняттях навчання грамоти набір «Шість цеглинок» - помічник та наочне пояснення при вивченні звуків та букв. Діти з LEGO складають звукові схеми, використовуючи кольорові цеглинки. Червоні - голосні звуки, сині - тверді приголосні, зелені - м’які приголосні. Також педагог може попросити дітей показати цеглинку того кольору, звук який він вимовляє.

На заняттях української мови різнокольорові деталі стануть частинами мови - іменник, прикметник, дієслово, тощо. Також, зробивши позначки, з них можна створювати букви, слова, словосполучення та речення. Під час колективного заняття, об'єднавши цеглинки, можна скласти невеличку розповідь. Вивчати букви можна не тільки у Букварі , але й будували з цеглинок. На тлі використання набору «Шість цеглинок» у дітей розвиваються творчі здібності, мовна активність, формується пізнавальний інтерес, що в цілому спрямоване на формування навчальної діяльності.

На заняттях з дитячої літератури можна застосовувати Лєго під час ігор-театралізації, в яких вміст, ролі, ігрові дії обумовлені сюжетом і змістом тої чи іншої казки. Наприклад, основою ігор - театралізацій можуть бути народні казки: «Ріпка», «Коза-Дереза» Колобок», та інші. У дитини з’являється можливість створити власного Колобка або Вовка і наділити свій персонаж тими якостями, якими він хоче. Діти починають створювати цікаві споруди і декорації, вкладаючи в них своє ставлення. Діти вибирають цеглинки певного кольору для наділення свого персонажа тими якостями, якими він хоче. Також набір Лєго «Шість цеглинок» можна використовувати у роботі із загадками та прислів’ями.

Вивчати букви можна не тільки у Букварі , але й будували з цеглинок. На тлі використання набору «Шість цеглинок» у дітей розвиваються творчі здібності, мовна активність, формується пізнавальний інтерес, що в цілому спрямоване на формування навчальної діяльності.

На заняттях з логіки технологія «Шість цеглинок» використовується з метою ознайомлення з цифрами та числами математичними діями, одиницями вимірювання різних величин, геометричних фігур, порівняння чисел, знання складу числа вміння класифікувати за ознаками. За допомогою цеглинок можна проводити різні вправи. Наприклад: вправа «Складаємо вирази». Під час цієї вправи діти вчаться працювати у команді, швидко реагувати, застосовувати раніше вивчене, виконувати математичні дії.

Основні завдання:

1. Кожна дитина на трьох своїх цеглинках фломастером пише цифри,а ще на трьох - математичні знаки «+», «-« та «=».

2. З отриманих чисел і знаків кожна дитина складає вирази ,записує та розв’язує їх. Під час роботи учитель інформує дітей про кількість часу, що залишився.

Запитання до дітей

Що вдалось зробити легко, а що було складним?

Скільки виразів у вас вийшло?

Учням подобається «будувати» математичні диктанти.

Наприклад: 1 поверх - 4 цеглинки, 2 поверх на 1 цеглинку менше, 3 поверх на 1 менше, ніж другий тощо.

Справжнім помічником стає набір «Шість цеглинок» коли учні вчаться розв’язувати задачі. За допомогою цеглинок викладається зображення задачі.

Наприклад: На галявині росло 3 квітки. Прилетіли метелики і сіли по одному на квіти. Двом метеликам не вистачило квітів. Скільки було метеликів? Чого більше квітів або метеликів? На скільки? Діти поступово викладають кількість квітів та метеликів і міркують над розв’язанням. При такому скороченому запису, відразу видно , скільки квітів, метеликів і чого більше. Аналогічно можна вирішувати інші задачі.

Заняття з використанням набору «Шість цеглинок» сприяють розвитку логічного мислення, аналізу, розпізнаванню закономірностей та встановленню аналогій, вмінню приймати правильні тактичні рішення, командній роботі, дрібній моториці рук тощо.

Заняття з природознавства стане цікавішим, якщо за річки, озера, моря будуть відповідати деталі блакитного кольору, а рослини позначимо зеленим, сонце жовтим і т.д. Учні "подорожують", дізнаються про визначні місця, досліджують світ.

Напевне, найбільше можливостей використати LEGО є на заняттях мистецтва. Тут можна проявити всю свою фантазію та креативність. Діти розкладають цеглинки на аркушах паперу, обводять їх, домальовують різні детальки і отримують чудові малюнки. Або ж просто складають задану педагогам тваринку з цеглинок. Найцікавіше, що у кожної дитини вийде свій варіант тваринки. Оскільки поєднання лише двох цеглинок LEGO можливе 24 різними способами.

Крім занять набір «Шість цеглинок» можна включати в широкий спектр життєвих подій групи: дидактичні ігри, виховні бесіди, свята, розваги, оформлення класної кімнати до свят, що є потужним джерелом формування у дітей інтересу до навчання.

І не потрібно забувати про фізичну активність.

З LEGO фізкультхвилинка стане цікавішою та оригінальнішою. У дітей покращиться настрій та самопочуття.

Синій колір – покрутись,

Жовтий – навколо себе озирнись.

Червоний – покажи всім літачок,

Зелений – другу дай «кулачок».

Голубий – дістань до пальців ніг,

Оранжевий – покажи щирий сміх.

Крім того, конструктор LEGO є помічником у роботі корекційних педагогів, вчителів логопедів, психологів. Цільова аудиторія для таких занять це діти з тривожними розладами, гіперактивністю, з труднощами в налагодженні комунікації, з аутизмом.

Отже, LEGO вже давно не просто іграшка, це одна з поширених педагогічних систем. Завдяки грі з LEGO, дитина розвивається гармонійно та всебічно.

Одним з пізнавальних моментів для дітей буде дізнатися цікаві факти про Лего:

· Випущених кубиків ЛЕГО вистачило б, щоб кожен, хто живе на планеті отримав 64 деталі.

· Діти всього світу проводять приблизно п’ять мільйонів годин за рік ,граючи з конструктором LEGO.

· Близько 7 коробок LEGO продається кожну секунду.

· Щорічне виробництво цеглинок LEGO сягає 20 мільярдів цегли в рік ,тобто кожну секунду виробляється близько 600 цеглинок.

· В світі знаходиться близько 4 мільярди фігурок LEGO.

· Якщо скласти всі елементи LEGO ,які продавалися протягом року,один до одного ,то цей ланцюжок 10 разів обігне планету Земля.

· Найвища вежа з LEGO в Бразилії. У ході будівництва знадобилося більше 5 млн. деталей і чотири дні роботи.

При роботі з цеглинками ЛЕГО діти будували моделі і при цьому навчалися від гри. Робота з цеглинками є жвавою і цікавою, відкриває нові перспективи ,де немає меж фантазії.

ЛЕГО сприяє розвитку мислення, спритності, а також інтелекту, уяви та творчих задатків. Сприяє формуванню таких якостей, як уміння концентруватися,здатність співробітничати з партнером,і найголовніше - почуття впевненості в собі. Якщо з дитинства прагнути до пізнання - це перейде в уміння вчитися конструювання направлено і сприймати нове з великим інтересом.

Таким чином робота з набором «Шість цеглинок» дозволяє дітям у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвиває необхідні в подальшому житті навички суспільно активної,творчої особистості,яка самостійно генерує нові ідеї,приймає нестандартні рішення.

Кiлькiсть переглядiв: 6