Повернутися до звичайного режиму

/Files/photogallery/обдарована дитина.jpg Рекомендації батькам щодо розвитку дитини як творчої особистості

Розвитку дитини сприяє вміння дорослих створити соціально-сприятливі умови:

1. Створення сприятливих фізіологічних умов:

- забезпечення стану стабільності і спокою;

- усунення факторів, які відволікають.

2. Створення атмосфери розуміння і чуйності.

3. У взаємостосунках дорослим дотримуватися особистісно-орієнтованих напрямків, а саме:
- відрізняти вчинок від особистісних якостей дитини;
- не припускати авторитарного нав'язування своєї думки і суджень;
- уникати засудження, мотивувати діяльність позитивною установкою на дитину.

Як треба поводитися батькам з дитиною

Ø Зрозуміти дитину й усвідомити її неординарність

Ø Не ігнорувати унікальність її можливостей.

Ø Не захоплюватися понад міри.

Ø Не перетворювати все життя дитини в задоволення своїх високих батьківських амбіцій.

Ø Створити умови для заохочення таланту.

Ø Не культивувати необхідність досягти успіху. Не примушувати весь час робити приємне дорослим, використовуючи свою незвичайність.

Ø Не заставляти надмірно захоплюватись улюбленою справою, не перевантажувати дитину.

Ø Учити терпінню й заохочувати за всі старання.

Ø Тактовно, делікатно допомагати.

Ø Вчити програвати й не сприймати будь-яку невдачу як трагедію.

Ø Вчити володіти емоціями.

Ø Усе робити, що від нас залежить, аби дитина не занижувала свою самооцінку і в той же час не виставляла надмірну обдарованість напоказ.

Як не слід поводитися батькам з дитиною

Ø Нехтувати здібностями або надмірно підносити їх.

Ø Вважати в дечому ненормальною або завищувати обдарованість дитини.

Ø Карати за допитливість або настільки заохочувати, що це може призвести до зриву.

Ø Будь якими способами сповільнювати розвиток або настільки прискорювати його, що це стане непосильним.

Ø Протиставляти навмисно іншим дітям у сім'ї або ж у колективі, створювати умови для суперництва або ревнощів.

Ø Не навчати комунікабельності зі своїми однолітками й культивувати в дитині відчуття переваги над ровесниками.

Ø Не допомагати вирішувати проблему з оточуючими (вчителі, однолітки).

Ø Підсилювати вразливість і відчуття провини.

Кiлькiсть переглядiв: 11