Діти повинні жити у світі краси,гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості.
Сухомлинський В.А.
Рекомендації батькам щодо розвитку дитини як творчої особистості
Розвитку дитини сприяє вміння дорослих створити соціально-сприятливі умови:
1. Створення сприятливих фізіологічних умов:
- забезпечення стану стабільності і спокою;
- усунення факторів, які відволікають.
2. Створення атмосфери розуміння і чуйності.
3. У взаємостосунках дорослим дотримуватися особистісно-орієнтованих напрямків, а саме:
- відрізняти вчинок від особистісних якостей дитини;
- не припускати авторитарного нав'язування своєї думки і суджень;
- уникати засудження, мотивувати діяльність позитивною установкою на дитину.
Як треба поводитися батькам з дитиною
Зрозуміти дитину й усвідомити її неординарність
Не ігнорувати унікальність її можливостей.
Не захоплюватися понад міри.
Не перетворювати все життя дитини в задоволення своїх високих батьківських амбіцій.
Створити умови для заохочення таланту.
Не культивувати необхідність досягти успіху. Не примушувати весь час робити приємне дорослим, використовуючи свою незвичайність.
Не заставляти надмірно захоплюватись улюбленою справою, не перевантажувати дитину.
Учити терпінню й заохочувати за всі старання.
Тактовно, делікатно допомагати.
Вчити програвати й не сприймати будь-яку невдачу як трагедію.
Вчити володіти емоціями.
Усе робити, що від нас залежить, аби дитина не занижувала свою самооцінку і в той же час не виставляла надмірну обдарованість напоказ.
Як не слід поводитися батькам з дитиною
Нехтувати здібностями або надмірно підносити їх.
Вважати в дечому ненормальною або завищувати обдарованість дитини.
Карати за допитливість або настільки заохочувати, що це може призвести до зриву.
Будь якими способами сповільнювати розвиток або настільки прискорювати його, що це стане непосильним.
Протиставляти навмисно іншим дітям у сім'ї або ж у колективі, створювати умови для суперництва або ревнощів.
Не навчати комунікабельності зі своїми однолітками й культивувати в дитині відчуття переваги над ровесниками.
Не допомагати вирішувати проблему з оточуючими (вчителі, однолітки).
Підсилювати вразливість і відчуття провини.