Діти повинні жити у світі краси,гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості.
Сухомлинський В.А.


Рекомендації батькам щодо розвитку дитини як творчої особистості

Розвитку дитини сприяє вміння дорослих створити соціально-сприятливі умови:

1. Створення сприятливих фізіологічних умов:
- забезпечення стану стабільності і спокою;
- усунення факторів, які відволікають.

2. Створення атмосфери розуміння і чуйності.

3. У взаємостосунках дорослим дотримуватися особистісно-орієнтованих напрямків, а саме:
- відрізняти вчинок від особистісних якостей дитини;
- не припускати авторитарного нав'язування своєї думки і суджень;
- уникати засудження, мотивувати діяльність позитивною установкою на дитину.

Як треба поводитися батькам з дитиною

 Зрозуміти дитину й усвідомити її неординарність

 Не ігнорувати унікальність її можливостей.

 Не захоплюватися понад міри.

 Не перетворювати все життя дитини в задоволення своїх високих батьківських амбіцій.

 Створити умови для заохочення таланту.

 Не культивувати необхідність досягти успіху. Не примушувати весь час робити приємне дорослим, використовуючи свою незвичайність.

 Не заставляти надмірно захоплюватись улюбленою справою, не перевантажувати дитину.

 Учити терпінню й заохочувати за всі старання.

 Тактовно, делікатно допомагати.

 Вчити програвати й не сприймати будь-яку невдачу як трагедію.

 Вчити володіти емоціями.

 Усе робити, що від нас залежить, аби дитина не занижувала свою самооцінку і в той же час не виставляла надмірну обдарованість напоказ.

Як не слід поводитися батькам з дитиною

 Нехтувати здібностями або надмірно підносити їх.

 Вважати в дечому ненормальною або завищувати обдарованість дитини.

 Карати за допитливість або настільки заохочувати, що це може призвести до зриву.

 Будь якими способами сповільнювати розвиток або настільки прискорювати його, що це стане непосильним.

 Протиставляти навмисно іншим дітям у сім'ї або ж у колективі, створювати умови для суперництва або ревнощів.

 Не навчати комунікабельності зі своїми однолітками й культивувати в дитині відчуття переваги над ровесниками.

 Не допомагати вирішувати проблему з оточуючими (вчителі, однолітки).

 Підсилювати вразливість і відчуття провини.

Кiлькiсть переглядiв: 63